“Als je mij ziet huilen, geef me dan een schouderklopje”, zegt de nieuwe vrouwelijke bartender van de Savoy in Londen stralend.

De Savoy is een van de duurste en beroemdste hotelketens ter wereld.

De American Bar wordt heropend en de brigade, in strak beige met donkerblauwe biezen, knikt ernstig. Check!

Dan gaan de deuren open en stromen de eerste gasten binnen.

Televisieseries over luxe hotels leiden je langs gouden badkranen, meters hoge kroonluchters en zijden beddengoed. Onzichtbare service en we never say no to our guests.

En dan die uitspraak. In die omgeving: Als je mij in tranen ziet, dan weet je wat je te doen staat. Super!

Ik hoor het ook mijn klanten steeds vaker doen: In meetings waarin ze per definitie worden afgekapt, zeggen: Ik heb iets moeilijks te bespreken. Ga je me aanhoren of afschieten?

Waarop de vergaderaars geschrokken reageren: Afschieten? Tuurlijk niet, de gedachte alleen al. (Blinde vlekken zijn overal, maar vooral in vergaderkamers nadrukkelijk aanwezig).

Waarop de vrouw in kwestie alleen maar een wat-hadden-we-nou-afgesproken-blik hoeft te werpen als de gewoonte-interumpeerders hun ding willen doen.

Hoe moedig en hoe effectief is het om verantwoordelijkheid te nemen voor je gedrag en dit op een positieve manier in te zetten voor een beter resultaat.

Hoe moedig om te zeggen: Als ik tranen laat zien, volstaat een gebaar van bemoediging.

Of te zeggen: Om mijn verantwoordelijkheid te kunnen nemen moet ik iets moeilijks met je bespreken. Heb ik je toestemming?

In dat kader 😊:

Lukt het jou om aan te geven wat je nodig hebt om goed te functioneren?

Kijk eens terug op het afgelopen jaar.

Op welke momenten dacht je: Ja.

Dit ben ik.

Zo bedoel ik het.

Dit klopt.

Zet die momenten eens op een rijtje.

Misschien waren het er veel.

Misschien waren het er ook niet zo veel.

Omdat de dingen gewoon niet liepen.
Ze slepen maar aan.
Je zit jezelf in de weg.
Denkt dat anderen het makkelijker hebben, het beter doen of ‘er beter tegen kunnen’.

Intussen tollen de to-do-lijsten door je hoofd, terwijl je door social media scrollt op zoek naar iemand (iemand!) die jou kan uitleggen hoe het dan wél werkt, wat je moet dóen.

Bedenk eens hoe je je volgend jaar wilt voelen.

Hoe je zou willen meemaken dat alles klopt.

’23 was een goed jaar voor mij.
Omdat er nóg meer vrouwen sterk in hun schoenen staan op hun werk.
En zich daardoor gelukkiger voelen en beter presteren.

Vrouwen die ervóór nog als een berg op zagen tegen telefoontjes.

Die misselijk van angst werden als ze hun mailbox openden.

‘s Nachts wakker lagen van een bazige medewerker.

In mijn Confidence programma leren ze hoe ze om kunnen gaan met negativiteit in hun team.
Wat ze kunnen doen als ze zich overvallen voelen door vragen via de telefoon of de mail.
Hoe te reageren op wisselvallige of onpersoonlijke leidinggevenden.

En zie.

Na een paar maanden staan ze sneller op als ze vallen.

Bij tegenvallers denken ze niet meer automatisch: Zie je wel!
Maar: Wacht eens even.

Ze voelen zich rustiger, stellen goede vragen, blijven bij hun standpunt of bieden juist meer ruimte.

Ze geven beter leiding, worden serieuzer genomen, krijgen de bevestiging waar ze zo lang naar uitkeken.

Of zoals een van mijn klanten zegt: “Door de ervaring en inzichten die je mij hebt gegeven, voel ik me een gelukkiger mens en een betere leidinggevende”.

Dat gun ik nou elke vrouw.

Misschien zie jij op tegen een nieuwe start van het jaar.

Heb je het gevoel dat je alles geeft maar mis je vertrouwen, duidelijkheid en praktische handvatten.

Is dat de kwestie, dan kan ik je helpen zoals ik al 24 jaar met liefde, plezier en mooie resultaten doe.

Denk aan:
6 maanden lang waardevolle een-op-een Confidence Coaching, waar je de rest van je leven plezier van hebt.
6 maanden lang mijn expertise, bemoediging en praktische support
6 maanden lang voluit aandacht voor jou, zodat je rust, helderheid en vertrouwen uitstraalt en daardoor betere resultaten boekt op je werk.

Kijk hier als je wilt lezen hoe dat eruit ziet.
Tot snel :)!

Share This